20-vuotisjuhlavuoden sivusto avattu

15012018

Caritas täyttää tänä vuonna 20 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi julkaisemme sivustollamme 20 tarinaa arjestamme, asiakkaistamme ja toiminnastamme.

Ensimmäisenä esittelyssä Caritas-Säätiön Hyvä naapuri -toiminta. Caritas aloitti elokuussa 2016 Hyvä naapuri -toiminnan, jossa seitsemälle nuorelle tarjottiin edullinen vuokra-asunto palvelutalosta. Nuoret viettävät vapaa-aikaa talossa asuvien ikäihmisten ja vammaisten parissa kukin omalla tavallaan. Toiminnan tavoitteena on vähentää yksinäisyyttä sekä mahdollistaa eri-ikäisten ja erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa. Toimintaa on tällä hetkellä Oulussa Metsolan Kartanossa ja Caritas Härkälinnassa. Vuoden 2017 aikana toiminta laajeni Caritas Rovaniemelle.

Toiminta on herättänyt paljon kiinnostusta, ja se on saanut kehuja niin nuorilta kuin palvelutalon asukkailta. Yhteisöllisyys on meidän ”lääke” yksinäisyyttä vastaan. Katso Hyvä naapuri -nuoren tarina: