15062017

Haku alkaa: Etsimme nuorta asumaan palvelutalo Metsolan Kartanoon

Etsimme ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, joka on valmis asumaan ja viettämään aikaa asukkaiden kanssa palvelutalossa. Pääset tutustumaan talossa asuviin ikäihmisiin ja asumaan edullisesti omassa vuokra-asunnossa Metsolan Kartanossa Puolivälinkankaalla.

02062017

Sanna Huhtelan näyttely Metsolan Kartanossa

Kuvataiteilija Sanna Huhtelan näyttely esillä Metsolan Kartanossa kesäkuun ajan. Näyttelyssä on esillä monipuolisia abstraktisia ja koloristisia maalauksia sekä sekatekniikkatöitä vuosilta 2016-17.

26052017

Omaishoitajan vapaat kotihoitona

Omaishoitajan lakisääteisiä vapaita järjestetään myös palvelusetelillä, jonka valitessaan asiakas voi tarpeensa mukaan hankkia setelillä Caritakselta kotiin annettavaa palvelua. Tämä on oiva vaihtoehto esimerkiksi silloin, kun ei haluta ympärivuorokautista tilapäishoitoa.

23052017

Avoimet työpaikat: Haemme johtavaa ohjaajaa Caritas Metsolan kotihoitoon

Yksikön esimiehenä johdat jokapäiväistä toimintaa, sekä vastaat asiakas- ja omaisyhteistyöstä, työvuorosuunnittelusta ja palvelutoiminnan kehittämisestä yhdessä tiimisi kanssa.

23052017

Veteraanit kuntoutuvat Caritaksessa

Caritas tarjoaa veteraaneille päiväkuntoutusta Caritas-Kodilla. Kuntoutukset jatkuvat syksyllä.

09052017

Suomen ensimmäinen 5G-kehitysympäristö avautuu yrityksille - Caritas mukana

Caritas on mukana 5G testiympäristössä, jossa pääsemme hyödyntämään uutta teknologiaa liiketoiminnassa ensimmäisten joukossa. Yksi projektiin valittu sovellusalue on avustetun asumisen ja hoivapalveluiden tehostaminen sensoreiden ja 5G-teknologian avulla.

04052017

Uusi taidenäyttely Metsolan Kartanossa

Mielikuvituksesta kuvitukseen – kuvituksesta mielikuvitukseen -näyttely esillä 2.-31.5.2017 Metsolan Galleriassa.

03052017

Muistisairaan ihmisen kohtaaminen - Ja muuta muistista

Muistiluennolla kuultiin, että etenevät muistisairaudet rappeuttavat aivoja ja heikentävät laaja-alaisesti toimintakykyä. Ne ovat kansantauteja siinä missä sydän- ja verisuonisairaudetkin. Muistisairaudet ovat yleisempiä iäkkäillä ihmisillä.

02052017

Iloa Tupaan -projekti toi slovenialaisen nuoren tutustumaan Caritas Niemelän arkeen

Iloa tupaan on AIESEC-Oulu ry:n tuottama projekti, jonka idea on tuoda nuoria vapaaehtoisia ulkomailta järjestämään ikäihmisille virkistävää toimintaa.

02052017

Tahkokankaan kesäjuhla 8.6.

Kehitysvammaisten oma iloinen kesätapahtuma kokoaa yhteen ihmiset Tahkokankaalle 8.6. Ilmaistapahtuman tarjoavat Caritas, PPSHP, Nuorten Ystävät ja Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry.

26042017

Caritas Lääkärit Oy sai SHQS-laaduntunnustuksen

Caritas Lääkärit Oy:lle on myönnetty sosiaali- ja terveyspalvelujen laaduntunnustus, joka koskee Caritas Lääkäritalojen toimintaa Oulussa ja Raahessa.

24042017

Haemme lääkäreitä Caritas Lääkäritaloon

Toimintamme kasvaessa haemme uusia työterveyslääkäreitä, yleislääkäreitä sekä erikoislääkäreitä Caritas Lääkäritaloon.

24042017

Äidille lahjaksi Kuntokartoitus

Kuntokartoitus nyt tarjoushintaan 100 € (norm. 120 €). Hinta sisältää kestävyys- ja lihaskunnon testaukset. Kuntokartoitus tulee tehdä elokuun 2017 loppuun mennessä. Kartoituksen voi valita myös ositettuna, jolloin kartoitukseen kuuluu joko kestävyyskunnon TAI lihaskunnon testaus, hinta à 80 €.

20042017

Hyvää arkea muistisairaiden palvelukodissa

Muistisairaiden asukkaiden arkeen voidaan luoda osallisuutta pienillä teoilla, joiden merkitys heidän hyvinvointiinsa ja virkeyteensä on merkittävä.

31032017

Etsimme lähihoitajia kesälomansijaisuuksiin Caritas Maininkiin

Haemme lähihoitajia eripituisiin kesälomansijaisuuksiin toukokuussa avattavaan kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininkiin.

30032017

Tarjoamme nuorille työtä kesätyösetelillä

Tarjoamme kesätyötä 30:lle nuorelle kesätyösetelillä. Haku 30.4. mennessä.

24032017

Esittelyssä Caritas Kippari

Katso esittelyvideo kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Kipparista.

24032017

Esittelyssä Metsolan Kartano

Katso esittelyvideo Metsolan Kartanosta.

20032017

"Lähimmäisenrakkaus on läsnä kaikessa tekemisessä"

Lue artikkeli Caritaksen yleishyödyllisestä toiminnasta ja sitä luotsaavasta diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkolasta.

27022017

Avoimet työpaikat: Rekrytoimme osaajia Ouluun avattavaan kehitysvammaisten palvelukotiin

Haemme osaajia kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininkiin. Haku tehtäviin 12.3. mennessä.

27022017

Terveyden teemailta 2.3.

Tervetuloa Terveyden teemailtaan, joka järjestetään Caritas-Kodilla to 2.3. klo 17.

24022017

Rohkeus ja uteliaisuus veivät Mikan Intiaan oppimaan uutta kuntoutumisesta

Mika Raudasoja on innokas liikkuja ja Caritas Kuntoutuksen fysioterapia-asiakas. Mika halusi jakaa meille oman tarinansa matkasta Intiaan ja kokemuksistaan Vasa Concept -nimisestä kuntoutusmenetelmästä, josta hän kiinnostui Pekka Hyysalon innoittamana.

23022017

Rovaniemellä vapaita asuntoja ikäihmisille

Rovaniemelle avattavassa uudessa palvelutalossa ja vielä vapaita asuntoja tuettuun ja tehostettuun palveluasumiseen 1.4. alkaen.

22022017

Uusi ravintola avataan 1.3. Rovaniemelle

Ravintola Vanha Varikko avaa ovensa Caritas-taloon ke 1.3. osoitteeseen Lapinkatu 1.

21022017

Helmikuu soi Cafe Caritaksessa

Oulun konservatorion oppilaat esiintyvät Caritas-Kodin kahvilassa viikolla 8. Tervetuloa!

02022017

Haussa isäntäperheitä AIESEC:in harjoittelijoille

Caritakseen saapuu kansainvälisiä harjoittelijoita 1.3-12.4 väliseksi ajaksi. Harjoittelunsa ajan nuori majoittuu isäntäperheeseen. AIESEC etsii isäntäperheitä Oulun alueelta.

23012017

Nimitysuutinen: Yksikön päällikkö Caritas Rovaniemelle

Yksikön päälliköksi on nimitetty YTK Nina Siira-Kuoksa.

17012017

Kahvikonserttien kevään aikataulu

Järjestämme kerran kuussa Caritas-Kodin kahvilassa konsertin, jossa musiikin/taiteen opiskelijoilla tai muilla alan harrastajilla on mahdollisuus esiintyä noin puolen tunnin ajan viihtyisässä kahvilassamme.

03012017

Avoin työpaikka: Haemme Caritas Rovaniemelle työntekijöitä: lähihoitajia, esimiehiä ja kokkia

Haemme uuteen maaliskuussa avattavaan palvelutaloon lähihoitajia ja lähiesimiehiä.

02012017

Yleisöluentosarja Caritas Forum käynnistyy 12.1.

Caritas Forum kokoontuu kevät- ja syyskaudella kerran kuukaudessa tarjoten osallistujille korkeatasoisia alustuksia ja luentoja mm. yhteiskunnallisista asioista, terveydestä sekä hengellisen elämän kysymyksistä. Luennoitsijat ovat alansa asiantuntijoita. Yleisö pääsee myös keskustelemaan aiheesta.

19122016

Lahjoitus Suomen Lähetysseuralle

Lahjoituksemme avulla voimme tukea vammaisten lasten erityiskouluja, järjestää kuntoutusta ja terveydenhoitoa, kouluttaa opettajia, lisätä viittomakielen käyttöä ja näin tukea vammaisten lasten kasvua rohkeiksi ja itsenäisiksi aikuisiksi. Kotimainen Suomen Lähetysseura on saanut aikaan pysyviä muutoksia köyhien maiden heikoimmassa asemassa olevien ihmisten elämässä jo yli 150 vuoden ajan.

12122016

Oulun Pateniemeen asuntoja kehitysvammaisille

Oulun Pateniemeen avataan keväällä 2017 uusi kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininki. Kotiin tulee viisi neljän asunnon kotiryhmää eli yhteensä 20 asukaspaikkaa ja viihtyisää yhteistä tilaa asukkaille.

09122016

Asukaskynä: Sotaveteraanien puheet herkistivät maanpuolustuspäivässä

Asukaskynässä asukkaamme saavat kirjoittaa vapaasti ajatuksistaan ja kokemuksistaan arjessa. Tällä kertaa jutun aiheena on vammaisten oma maanpuolustuspäivä Caritas-Kodilla.

Kynttilät luovat tunnelmaa – Muista turvallisuus

Joulukoristeluiden keskellä on hyvä uhrata ajatus jos toinenkin kodin paloturvallisuuden miettimiselle. Kynttilät ovat perinteinen ja kaunis koriste pimeässä talvi-illassa, mutta niiden oikeanlainen sijoittelu on tärkeää. Kynttilän liekki on kuitenkin avotuli ja siksi arvaamaton.

Caritaksen Hyvä Naapuri -toiminta laajenee Rovaniemelle

Caritaksen Hyvä Naapuri -toiminta laajenee keväällä 2017 Rovaniemelle. Caritas tarjoaa kahdelle opiskelijalle edullista asumista maaliskuussa 2017 Lapinkatu 1:een valmistuvassa palvelutalo Caritas Rovaniemessä. Etsimme kahta ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, jotka ovat valmiita asumaan ja viettämään aikaa palvelutalossa. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä! Hae asuntoa 30.12.2016 mennessä.

Avoin työpaikka: Laitoshuoltaja/avustaja Caritas Kippariin

Haemme Caritas Kippariin Oulun Linnanmaalle määräaikaiseen työsuhteeseen laitoshuoltajaa/avustajaa 1.1.- 31.12.2017 väliseksi ajaksi. Työtehtäviin kuuluvat kehitysvammaisten asumisyksikön yhteisten tilojen ja asukkaiden asuntojen siivous sekä avustajan töitä. Tehtävässä vaaditaan laitoshuoltajan koulutuksen lisäksi ohjaustaitoja, koska asuinhuoneiden siivous tapahtuu yhdessä asukkaiden kanssa.

02122016

Metsolan Galleriassa vapaita näyttelyaikoja vuodelle 2017

Puolivälinkankaalla sijaitsevassa Metsolan Kartanossa on upea, korkea ja valoisa tila, jossa voi järjestää taidenäyttelyitä. Emme peri taiteilijoilta vuokraa näyttelytilasta. Näyttelyaika on 1 kk/ taiteilija. Näyttely on tarkoitettu yksityisille taiteilijoille tai ryhmille. Vuoden 2017 varauksia otetaan vastaan parhaillaan.

25112016

Caritas mukana Rovaniemen Seniori-messuilla 26.-27.11.

Messuilla tavataan! Tervetuloa osastollemme B67.

25112016

Avoin työpaikka: Haemme yksikön päällikköä Caritas Rovaniemelle

Haemme yksikön päällikköä johtamaan ja kehittämään uuden Caritas Rovaniemen palvelutoimintaa. Päällikkö vastaa toiminnan käynnistämisestä, palvelujen laadusta, taloudesta ja henkilöstön johtamisesta. Henkilöstömäärä on noin 40. Teet tiivistä yhteistyötä Rovaniemen kaupungin ja muiden sidosryhmien kanssa.

16112016

Asukaskynä: Päivätoiminnat tekevät yhteistyötä

Asukaskynässä juttu Caritas Härkälinnan asukkaiden vierailusta Caritas Kipparissa. Päivätoiminnassa tehdään aktiivista yhteistyötä eri yksiköiden välillä toisiin tutustuen ja uusia ideoita jakaen.

15112016

Senioritanssi on hyväksi keholle ja mielelle

Caritas-Kodilla on tänä syksynä alkanut senioritanssi, jota ohjaa vapaaehtoistyöntekijä Riitta Kyllönen. Tunneilla kokeillaan erilaisia tansseja sen mukaan, mitä osallistujat toivovat. Tanssia voi seisten tai istuen, parin kanssa tai soolona. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Riitan tunnilla pääsee kokeilemaan myös Seniori Bailatinoa, joka on ikäihmisille suunniteltua soolotanssia menevän lattarimusiikin tahdissa. Tanssittavia tansseja ovat mm. salsa, samba ja cha-cha.

09112016

Bocciaa voi pelata jokainen

Caritas-Kodilla aloitettiin tiistaina uusi boccian pelaamisryhmä, jota vetävät vapaaehtoistyönä Mika Rauhasoja ja hänen vaimonsa Asta Hietanen. Molemmat pelaavat lajia aktiivisesti Oulun seudun Aivovammayhdistyksen Sporttipoppoossa. Seuraavan kerran ryhmä kokoontuu 13.12. Ensi vuodelle on suunnitteilla peliaika joka tiistaille, jos asukkailla kiinnostusta riittää.

08112016

Isälle lahjaksi Kuntokartoitus

Kuntokartoitus nyt tarjoushintaan 100 € (norm. 120 €). Hinta sisältää kestävyys- ja lihaskunnon testaukset. Kuntokartoitus tulee tehdä vuoden 2016 aikana. Kartoituksen voi valita myös ositettuna, jolloin kartoitukseen kuuluu joko kestävyyskunnon TAI lihaskunnon testaus, hinta à 80 €.

04112016

Asukaskynä: Paloharjoituspäivä Härkälinnassa

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan ja näkemyksistään arjessa. Tällä kertaa Olli kirjoitti raportin Caritas Härkälinnassa järjestetystä asukkaiden paloturvallisuuteen  liittyvästä tietoiskusta, jonka järjesti Oulu-Koillismaan pelastuslaitos.

03112016

Porkkanoita ja porinoita - Annansilmän toiminnallinen ryhmä

Kuluneen kesän ja syksyn aikana on palvelukoti Caritas Annansilmän torstaiaamupäiviin kuulunut toimintaterapiaryhmän kokoontuminen, jonka päätavoitteena on yhteisöllisyyden tukeminen. Ryhmäämme on osallistunut keskimäärin 8 palvelukodin 72-93 vuotiasta, toimintakyvyltään hyvinkin erilaista asukasta. Ryhmän ohjaajana toimii toimintaterapeutti Kaija-Leena Väisänen Caritas Kuntoutuksesta.

03112016

Muusikoiden ryhmämuotoinen kuntoutus

Caritas Kuntoutus tarjoaa niin harrastelija- kuin ammattimuusikoillekin suunnattua ryhmämuotoista kuntoutusta. Viisi kertaa kokoontuvan kuntoutusryhmän tavoitteena on antaa osallistujille tietoa hartiarenkaan toiminnasta ja ohjata harjoitteita ryhdin- ja asennonhallintaan. Ryhmässä osallistujat saavat myös ohjausta niska-hartiaseudun ja yläraajojen omatoimiseen harjoitteluun niin kotiharjoitteina kuin kuntosalillakin.

02112016

Asukaskynä: Hirvijahdissa

Asukaskynässä tällä kertaa Caritas Niemelän asukas Paavo kirjoittaa kokemuksistaan rakkaan harrastuksensa metsästyksen parissa. Paavo pääsi lokakuussa hirvijahtiin Oulujoen eräseuran Sanginsuun hirviryhmän kanssa.

02112016

Caritas avaa kolme uutta Lähilääkäriasemaa Ouluun

Caritas laajentaa lääkäripalvelujaan avaamalla 7.11. kolme uutta Lähilääkäri -vastaanottopistettä Ouluun. Lähilääkärit palvelevat arkisin Tuirassa (Caritas Matriiti), Puolivälinkankaalla (Metsolan Kartano) ja Oulunsalon keskustassa. Lähilääkäripalvelun keskeisimpänä ajatuksena on vastata kuluttajien tarpeisiin päästä helposti lääkäriin lähellä kotiaan. Lähilääkärissä hoidetaan kaiken ikäisiä potilaita, niin lapsia, työikäisiä kuin ikääntyneitä.

01112016

Vapaaehtoistoimintaa Caritaksessa: Einstein-kerho on kokoontunut jo 10 vuoden ajan

Caritaksen tietovisailuryhmä eli ns. Einstein-kerho on kokoontunut joka tiistai kymmenen vuoden ajan. Ryhmän luotsaajana ja kysymysten laatijana toimii Caritaksen vapaaehtoistoiminnassa aktiivisesti mukana oleva Maikki Kiviharju-Wiebenga.

27102016

Asukaskynä: Vierailulla Caritas Matriitissa

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan arjessa. Tällä kertaa Katja kirjoitti päivätoimintaryhmän vierailusta Caritas Niemelässä.

26102016

Joko olet suojautunut influenssalta?

Influenssarokote Caritas Lääkäritalosta hintaan 32 €. Hinta sisältää rokoteaineen (käytössämme on VAXIGRIP) ja sairaanhoitajan toimepidemaksun.
Varaa aika rokotukseen numerosta 050 520 2383.

26102016

Green care toimintaa vammaispalveluissa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 3

Yksi asiakkaistamme tutustui navettaan enemmän haju- ja kuuloaistejaan hyödyntäen. Tässä hänen tuntemuksiaan Keskikallion maatilavierailulta.

24102016

Green care toimintaa Caritaksessa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 2

Keskikallion tila Yli-Iissä on Caritaksen kummimaatila, jossa vierailemme säännöllisesti osana Green care -toimintaamme. Annoimme vapaan sanan asiakkaillemme, jotka ovat kirjoittaneet tuntemuksiaan vierailusta. Tästä toinen osa kolmiosaisesta Tutustuminen karjatilan elämään -sarjastamme.

21102016

Avoimet työpaikat: controller

Haemme taloustiimiimme Ouluun controlleria. Hakuaika 30.10. saakka.

21102016

Avoimet ovet Metsolakodeissa

Tervetuloa tutustumaan Metsolakoteihin 24.-25.10.2016

20102016

Green care toimintaa vammaispalveluissa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 1

20102016

Avoimet työpaikat: Haemme uusia osaajia Caritas Lääkäritaloon

Haemme työterveyspsykologia ja myyntipäällikköä vahvistamaan osaavaa tiimiämme. Hakuaika tehtäviin 4.11. saakka.

18102016

Pidä mieli virkeänä pimenevistä illoista huolimatta

Syksy saapui ja illat pimenevät. Vaikka ilmiö on jokavuotinen, tulee pimeimpien kuukausien lähes ympärivuorokautinen pimeys silti yllätyksenä. Onko kaamosmasennus joka syksyinen vitsaus vai todellinen ongelma, johon täytyy hakea apua?

17102016

Kunnon startti kuntoiluun - kokemuksia valmennusryhmäläisiltä

Kysyimme 60+ KuntoStartti -pienvalmennusryhmän jäseniltä kokemuksia valmennuksen sisällöstä ja toteutuksesta.

14102016

Selkäviikko: Muista liikunta!

Selkäoireiselle soveltuvia liikuntalajeja ovat mm. kävely ja sauvakävely, hiihto, pyöräily, uinti, vesijuoksu ja -kävely, jooga, pilates-harjoittelu, kuntosaliharjoittelu ja tanssi. Liikuntaharjoittelu kannattaa aloittaa asteittain, jolloin harjoittelun tehoa ja kestoa lisätään vähitellen omaa selkää ”kuunnellen”.

13102016

Selkäviikko: Oikaise itsesi, huomio ryhtiin!

Pitkäkestoiset ja yksipuoliset asennot rajoittavat kehon liikkeitä sekä aiheuttavat lihaskireyksiä ja -heikkouksia. Esimerkiksi näyttöpäätetyöskentely aiheuttaa kireyttä muun muassa rintalihaksissa, jolloin ryhti painuu helposti etukumaraksi.

12102016

Selkäviikko: Kiinnitä huomio terveellisiin elämäntapoihin!

Säännöllinen liikunta ja harjoittelu ovat ensisijaisen tärkeitä selkävaivojen ennaltaehkäisyssä ja hoidossa, sillä liikunta auttaa ylläpitämään ja parantamaan selän liikkuvuutta sekä lihasten voimaa ja joustavuutta. Liikunnan positiiviset vaikutukset perustuvat myös kipua lievittävien endorfiinien vapautumiseen. Selkä tarvitseekin monipuolista kuormittamista pysyäkseen toimintakykyisenä.

11102016

Selkäviikko: Selkäkipu voi yllättää kenet tahansa!

80 % aikuisista kärsii selkäkivuista jossain vaiheessa elämää ja useilla heistä on useita kipujaksoja. Työikäisten keskuudessa suuri osa sairauspoissaoloista ja työkyvyttömyyseläkkeistä johtuu juuri selkäsairauksista.

10102016

Selkäviikko Caritas Kuntoutuksessa

Tämän vuoden teema on ”Oikaise itsesi ja liiku”. Teemalla halutaan kiinnittää huomiota ryhdin ja liikkumisen merkitykseen selän terveydessä ja selkäkipujen ehkäisyssä.

30092016

Vanhustenviikon ohjelmaa Caritaksessa

Vanhustenviikolla (vko 40) Caritaksen palvelukeskukset on täynnä toimintaa.

27092016

Caritaksen vapaaehtoistoiminta esillä pääkirjastolla 3.10.

Etsimme ystävätoimintaamme mukaan uusia hyvän tekijöitä. Ystävä vierailee yksinäisen vanhuksen tai vammaisen ihmisen luona säännöllisesti. Yhdessä voidaan vaikka lukea päivän lehtiä tai keskustella yhteisistä mielenkiinnon kohteista, ulkoilla, käydä kirjastossa tms.

15092016

Haemme laitoshuoltajaa

Caritaksen siivouspalvelutiimi hakee sijaisuuteen laitoshuoltajaa.

14092016

Nimitysuutinen: Sari Ruonala vuokraneuvottelijaksi

Sari Ruonala on nimitetty Caritas Palvelut Oy:n vuokraneuvottelijaksi. Hänellä on vahva alan osaaminen, sillä hän on työskennellyt vuokraustoiminnan parissa jo lähes 20 vuoden ajan.

13092016

Maasto- ja turvallisuuskurssi tarjosi erilaisia elämyksiä

Taivalkosken Maijalampi täyttyi innokkaista maanpuolustusleiriläisistä 8.-9.9. järjestetyllä maasto- ja turvallisuuskurssilla.

13092016

Nimitysuutinen: Paula Tuominen toimitusjohtajaksi

Yhtiön nykyinen liiketoimintajohtaja, terveydenhuollon maisteri Paula Tuominen siirtyy toimitusjohtajaksi 15.9.2016 alkaen.

31082016

Vauhtia arkeen sähköpyörätuolisalibandystä

Tämän kertaisessa Caritaslaiset harrastaa -jutussa vuorossa Caritas Alppilassa asuva Juho, joka harrastaa sähköpyörätuolisalibandyä. SPT-salibandy on vauhdikas laji, eikä törmäämisiltä tai kaatumisilta aina voi välttyä. Lue lisää SPT-salibandystä ja siihen liittyvistä turvallisuusseikoista!

30082016

Caritaksella kieltä ja kulttuuria oppimassa

Marokkolainen Abdelmalek Denmati saapui Suomeen kahdeksan kuukautta sitten ja osallistuu nyt PSK-Aikuisopiston järjestämään maahanmuuttajille suunnattuun luku- ja kirjoitustaidon koulutukseen. Koulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso, jota Abdelmalek suorittaa Caritas Celestassa. Työssäoppimisjakson tavoitteena on parantaa suomen kielen suullisia taitoja. Abdelmalekia on ohjaamassa laitoshuoltajana ja avustajana työskentelevä Mari.

14082016

Haemme kahta yleis- tai erikoislääkäriä

Haemme kahta yleis- tai erikoislääkäriä yhteisöömme. Työtehtävät ovat monipuolisia ja vaihtelevia ja ne voidaan räätälöidä hakijan kiinnostuksen kohteiden mukaan. Haku tehtävään 31.8. mennessä.

09082016

Haemme kahvilatyöntekijää

Haemme toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen kahvilatyöntekijää pian aukeavaan kahvilaan Caritas-Kotiin. Hae tehtävää maanantaihin 15.8.2016 klo 16 mennessä sähköisen lomakkeen kautta! Tehtävä täytetään heti, kun sopiva henkilö on löytynyt.

09082016

Töissä Caritaksella – kesätyöntekijät kertovat

Caritakselle palkataan joka vuosi useita kesätyöntekijöitä ja myös kesätyösetelillä palkattuja nuoria. Caritas-Säätiön henkilöstö- ja laatupäällikkö Ulla Pyykkönen kertoo, että osa kesätyöntekijöistä valitaan hyvissä ajoin jo tammi-helmikuussa, mutta osa yksiköistä ottaa hakemuksia vastaan vielä maaliskuussakin. Lue artikkelista kuuden Caritaksen kesätyöntekijän kokemuksista tältä kesältä!

02082016

Amerikkalainen jalkapallo haastaa sekä älyllisesti että fyysisesti

Caritaslaiset kertovat harrastuksistaan ja niihin liittyvistä turvallisuusseikoista. Juttusarjan toisessa osassa Caritas Kuntoutuksen fysioterapeutti Minna Moisanen kertoo amerikkalaisesta jalkapallosta, jota on harrastanut jo noin viisi vuotta.

26072016

Suojaa itsesi auringonpistoksen varalta!

Auringonpistos on yleisin kesällä vaivaava lämpösairaus. Tärkeintä on pyrkiä välttämään auringonpistos ja sen iskiessä on siirryttävä välittömästi pois auringosta. Lue Caritas Lääkäritalon työterveyshuollon erikoislääkäri Nina Pajarisen ohjeet miten välttää auringonpistos ja miten toimia jos sairastut siihen.

14072016

Kesä on toimistotyöntekijän palautumisaikaa

Toimistotekijälle kesäloma on hyvä aika antaa koko kropan lihasten rentoutua ja palautua istumatyöstä. Lue Caritas Kuntoutuksen työfysioterapeutti Jaana Karjalaisen vinkit staattisen lihasjännityksen poistamiseen sekä niiden ehkäisemiseen lomalta paluun jälkeen.

08072016

Lomaa ilman stressiä – lomailija, ota vinkit talteen!

Oletko jäämässä lomalle? Loman tarkoituksena on palautua työstä ja sen ajalle kannattaa keksiä mielekästä tekemistä, mutta myös jättää kalenteriin suunnittelemattomia päiviä. Lue Caritas Lääkäritalon työterveyspsykologi Päivi Rummukaisen vinkit miten välttää lomastressi – myös silloin kun palaat töihin!

04072016

Caritas mukana IrjalaFesteillä Hietasaaressa 9.7. – arvomme 16 lippua Facebook-sivullamme!

Caritaslaisten Facebook -sivuilla on meneillään 16 lipun arvonta lauantaina 9.7. järjestettävään IrjalaFestiin! Käy tykkäämässä julkaisusta ja olet mukana arvonnassa. Tapahtuman aikataulun näet artikkelista.

30062016

Opiskelija – tule mukaan Caritaksen Hyvä Naapuri -toimintaan ja asu edullisesti palvelutalossa!

Etsimme yhteensä seitsemää ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, jotka ovat valmiita asumaan ja viettämään aikaa palvelutalossa. Pääset tutustumaan uusiin, erilaisiin ihmisiin ja asumaan edullisesti omassa vuokra-asunnossa Oulussa. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

30062016

Lähilääkäri tuo avun lähelle

Caritas avaa syksyllä kolme uutta Lähilääkäri -toimipistettä Oulun alueelle. Lähilääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot ovat auki jokaisena arkipäivänä. Vastaanotolle varataan aika ja tavoitteena on, että asiakas saa ajan samalle päivälle.

28062016

Luotettavaa ja joustavaa avustajapalvelua Caritaksesta

Caritas tarjoaa myös henkilökohtaisen avustajan palvelut niille, jotka eivät halua tai pysty toimimaan työnantajina omalle avustajalleen. Asiakkaamme Saara Snicker kertoo jutussa omia kokemuksia Caritaksen avustajapalvelusta.

23062016

Aivot, keho ja mieli virkeäksi Caritas-Puiston kesärasteilla

Caritas Kuntoutuksen toimintaterapeutit pystyttivät seitsemän kesärastia Caritas-Puistoon. Rastit sisältävät luontoaiheisia tehtäviä sekä jumppaliikkeitä ja ne ovat kaikille avoimia. Rastit tuovat lisää tekemistä ulkoiluun ja pistää aivot, mielen sekä kehon virkeäksi!

20062016

Green Care – toimintaa Caritas Niemelässä

Caritas Niemelän asukkaat kävivät kalareissulla, sillä moni palvelukodin asukkaista on entisiä kalastajia tai metsästäjiä. Kalareissua avustivat Caritas Niemelän henkilökunnan lisäksi Oulun seudun uistelijoiden edustajat, jotka yhdessä saivat aikaan onnistuneen päivän laiturin nokalla!

16062016

Norsupallosta vauhtia keskiviikkoihin

Norsupallo on sähköpyörätuolilla liikkuville sopiva joukkuelaji, jossa tavallinen jalkapallo on korvattu suuremmalla pallolla. Caritas haluaa tarjota monipuolisia liikuntavaihtoehtoja myös liikuntarajoitteisille asiakkailleen. Caritaksen asukkaita on käynyt pelaamassa norsupalloa säännöllisesti muutaman viikon ajan. Tulevaisuudessa pelaajat haluavat perustaa oman norsupallojoukkueen Ouluun.

10062016

Hyvän mielen kesäjuhlaa vietettiin Tahkokankaalla

12:tta kertaa järjestetty kesäjuhla kokosi yhteen Pohjois-Suomen vammaisväen.

31052016

Caritaksen palvelutoiminta laajenee Rovaniemelle keväällä 2017

Rovaniemelle on nousemassa uusi palveluasumisen ja kerrostalojen asuinkortteli ydinkeskustan tuntumaan. Caritas avaa kortteliin ensimmäisenä monitoimipalvelukeskuksen ja erilaisiin tarpeisiin sopivia esteettömiä asuntoja. Taloihin tulee yhteensä 87 asuntoa sekä monipuoliset palvelut talon ja lähialueen asukkaille. Asukkaaksi voi hakeutua yksityisesti tai kunnan maksusitoumuksella.

27052016

Caritas mukana Karjasillan koulun alueen uudistamisessa

Karjasillan koulun alueen uudistaminen etenee. Hartela-Forum Oy, Oulun yliopisto, Elisa Oyj, Oulun Energia Oy, PSOAS, Caritas Palvelut Oy, TA-Yhtymä ja Touhula Varhaiskasvatus Oy ovat allekirjoittaneet 26.5.2016 aiesopimuksen, jonka perusteella nykyisen Karjasillan koulun alueelle toteutuu tulevaisuuden palvelu- ja asumisratkaisuja hyödyntävä asuinkortteli, Karjasillan Verstas.