Asumispalvelut vammaisille

Vammaiselle henkilölle voimme suunnitella yhdessä sellaisen palvelukokonaisuuden, joka tukee itsenäistä elämää parhaalla mahdollisella tavalla. Tarjoamme toimivan ja esteettömän asunnon, vammaispalvelulain mukaiset palvelut yksilöllisen tarpeen mukaan sekä mukavaa yhdessä tekemistä samanhenkisessä porukassa.

Talossa on neljä tehostetun autetun asumisen kotiryhmää vammaisille henkilöille. Jokaisessa kotiryhmässä on viisi kotia. Kotiryhmien palvelut räätälöidään asukkaiden tarpeiden mukaan siten, että yksi kotiryhmistä on suunnattu liikuntavammaisille, kaksi kehitysvammaisille ja yksi paljon tukea tarvitseville kehitysvammaisille.

Asukkaiden omat viihtyisät asunnot sijoittuvat tavanomaisen asumisen yhteyteen, nelikerroksisen talon eri kerroksiin. Lisäksi jokaisessa kotiryhmässä on asukkaille yhteistä tilaa oleskeluun ja ruokailuun. Järjestämme asukkaille muuttovalmennusta, jotta uusi asuinympäristö ja uudenlainen asumisen muoto tulevat tutuiksi jo ennen muuttoa.

Kohde-esittelyt löydät täältä.

+ Asuntotiedot ja hinnat

+ Sijainti ja ympäristö

Caritas Rovaniemi sijaitsee hyvin kulkuyhteyksien varrella ja aivan Rovaniemen keskustan tuntumassa. Keskustan palvelut n. 1,5 km. Lähikauppa n. 300 m.

Lapinkatu 10, Rovaniemi, Suomi