Caritas ja Tuiran seurakunta hakevat yli 80-vuotiaita virkistysryhmään

08012018

kuntoilu Matriiti2_

Ikäihmisten virkistyspäivät, kevät 2018

Etsimme helmikuussa alkavaan uuteen virkistysryhmäämme yli 80-vuotiaita ikäihmisiä Tuiran seurakunnan alueelta (Tuira, Puolivälinkangas, Rajakylä, Pateniemi, Herukka, Välivainio, Alppila). Ryhmään haetaan henkilöitä, jotka enää harvoin poistuvat kotoaan ja heidän sosiaaliset kontaktit ovat vähäiset.

Virkistyspäivien tavoitteena on tuoda vanhuksen arkeen mielekkyyttä ja tukea hänen hyvinvointiaan. Virkistyspäiviä järjestetään yhteensä 8 kertaa Caritas Matriitin palvelukeskuksen tiloissa (os. Valtatie 37). Toiminta alkaa 22.2. ja ryhmä kokoontuu joka toinen viikko.

Virkistyspäivät ovat osallistujille maksuttomia. Järjestäjinä toimivat Caritas-Säätiö yhdessä Tuiran seurakunnan kanssa.

Ohjelmassa:

– Ryhmän osallistujat haetaan heidän kotoaan, mukana on aina Caritaksen hoitaja. Kuljetukset Caritas Matriitiin ja takaisin kotiin sisältyvät palveluun.
– Klo 11 nautitaan lounas Ravintola Matriitissa
– Klo 12-13 toiminnallinen osuus (keskustelua, pelaamista, muistelua, laulamista, askartelua yms.)
– Klo 13-14 Caritaksen fysioterapeutin ohjaama liikunnallinen osuus tai muuta fyysistä hyvinvointia tukevaa toimintaa
– Klo 14 Kahvit
– Klo 15 päivän lopetus

Päiviä ohjaavat sosionomi Anniina Riipinen Caritaksesta sekä Tuiran seurakunnasta vanhustyön diakoniatyöntekijä Paula Mikkonen ja pastori Päivi Jussila. Muutamilla kerroilla mukana myös pastori Marja-Leena Tahkola Caritas-Säätiöstä.

Hakeminen:

Virkistyspäiville osallistuvat henkilöt valitaan hakijan kotona tapahtuvan ennakkotapaamisen perusteella. Hae ryhmään 1.2. mennessä: Soita 044 468 4222, Anniina Riipinen.