Etsimme kahta opiskelijaa Linnanmaalle Hyvä Naapuri -toimintaan

07022018

kuvapankki_iloiset naiset_

Etsimme kahta ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, jotka ovat valmiita asumaan kehitysvammaisten naapurina ja viettämään vapaa-aikaa heidän parissa. Pääset asumaan edullisesti omaan vuokra-asuntoon ja saat tutustua erilaisiin ihmisiin, kokea aitoa iloa ja yhteisöllisyyttä. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

Asunnot sijaitsevat Kauppalinnankatu 1:ssä Oulun Linnanmaalla. Lähellä on erinomaiset lähipalvelut ja yliopisto vain kävelymatkan päässä. Asunnot ovat yksiöitä (31 m²) ja vuokran suuruus on 400 € kuukaudessa. Asumiseen kuuluu lisäksi vapaamuotoista vapaa-ajan viettoa naapurissa asuvien, Caritas Kipparin kehitysvammaisten asukkaiden kanssa muutama tunti viikossa. Yhteisen tekemisen ohella Hyvä Naapuri elää kuitenkin tavallista elämää normaalin vuokra-asumisen säännöin.

Vapaa-ajan aktiviteetit ovat nuoren oman mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan sovittavissa. Toiminta voi olla kahdenkeskeistä tai ryhmässä tapahtuvaa. Esimerkiksi taitava musikantti voi pitää musiikkihetken tai levyraadin, innokkaat penkkiurheilijat voivat seurata yhdessä urheilua, jauhopeukalot voivat puolestaan leipoa yhdessä asukkaiden kanssa. Asukkaita ilahduttaa myös juttuseura ja yhteiset hetket ulkoillen, lukien tai pelejä pelaillen.

Linnanmaan Hyvä Naapuri -toiminta pähkinänkuoressa:

• Hakijan oltava vähintään 18-vuotias ja opiskelija
  • Muuttamaan pääsee heti
  • Edullista asumista ja vapaa-ajan viettoa kehitysvammaisten asukkaiden kanssa
  • Asunnon koko ja vuokra: 1 h + kk: 31 m², 400 €/ kk (sis. nettiliittymän). Asunnoissa on iso parveke.
  • Vuokran lisäksi maksettavaksi tulee vesi- ja käyttösähkömaksu kulutuksen mukaan
  • Asunnon vuokraamisesta tehdään vuokrasopimus, jolloin opiskelija on oikeutettu saamaan opintotukeen kuuluvaa asumislisää. Lue lisää opiskelijan asumislisästä Kelan sivuilta.
  • Hyvä Naapuri -toiminta on osa Caritas-Säätiön yleishyödyllistä toimintaa, jolla edistetään yhteisöllisyyttä, pyritään vähentämään yksinäisyyttä ja mahdollisestaan erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.
  • Toimintaa on järjestetty vuodesta 2016 Oulussa ja vuodesta 2017 Rovaniemellä.

Tutustu tarkemmin kohteeseen Kauppalinnankatu 1 H (http://asuminen.caritaslaiset.fi/kohde/tukiasunnot/)

Hakemukset ja lisätiedot:
Hae asuntoa vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostitse 28.2.2018 mennessä. Kerro hakemuksessa itsestäsi ja harrastuksistasi, sekä miksi juuri sinä olisit Hyvä Naapuri! Täytämme paikat heti sopivan henkilön löydyttyä.

Diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkola, 044 468 4225, marja-leena.tahkola@caritaslaiset.fi

Lue lisää Hyvä Naapuri -toiminnasta lehtijutuista:

Forum24/ 27.10.2016 (sivulla 16)

Yle Oulu/ 12.10.2016

Kaleva/ 22.8.2016