Haku alkaa: Etsimme nuorta asumaan palvelutalo Metsolan Kartanoon

15062017

hyvanaapuri_nettisivuille

Opiskelija – tule mukaan Caritaksen Hyvä Naapuri -toimintaan ja asu edullisesti palvelutalossa!

Etsimme ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, joka on valmis asumaan ja viettämään aikaa asukkaiden kanssa palvelutalossa. Pääset tutustumaan talossa asuviin ikäihmisiin ja asumaan edullisesti omassa vuokra-asunnossa Metsolan Kartanossa Puolivälinkankaalla.

Asunto on kaksio ja vuokran suuruus on 477,45 euroa kuukaudessa. Asumiseen kuuluu lisäksi vapaamuotoista vapaa-ajan viettoa palvelutalojen asukkaiden kanssa. Yhteisen tekemisen ohella nuori saa elää kuitenkin tavallista elämää normaalin vuokra-asumisen säännöin. Talossa asuu ennestään jo muitakin nuoria, jotka opastavat uutta asukasta talon toimintoihin. Toimintaa on ollut talossa vuoden ajan ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivia niin nuorten kuin ikäihmisten mielestä. Tätä kokemusta ei saa muualta!

Vapaa-ajan aktiviteetit ovat opiskelijan oman mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan sovittavissa. Taitava musikantti voi pitää palvelutalolla musiikkihetken ja innokkaat penkkiurheilijat voivat seurata urheilua yhdessä. Ikäihmisiä ilahduttaa eniten usein pelkkä juttuseura tai yhteinen ulkoiluhetki. Kahdenkeskiset tapaamiset ovatkin pääpainona tulevalla kaudella.

Haku:

Hae asuntoa vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostitse 11.8. mennessä. Kerro hakemuksessa itsestäsi ja harrastuksistasi, sekä miksi juuri sinä olisit Hyvä Naapuri! Voit halutessasi liittää mukaan lyhyen videoesittelyn itsestäsi. Paikka täytetään heti sopivan hakijan löydyttyä.

Hakemukset ja lisätiedot:

Ajalla 15.6.-12.7: Anniina Riipinen, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, 044 468 4222, anniina.riipinen@caritaslaiset.fi

13.7. eteenpäin: Jari Päätalo, asiakasneuvoja, 044 468 4345, jari.paatalo@caritaslaiset.fi

Pähkinänkuoressa:

• Hakijan oltava vähintään 18-vuotias
  • Muuttamaan pääsee elokuun alusta lähtien
  • Edullista asumista ja vapaa-ajan viettoa palvelukodin asukkaiden kanssa
  • Asunto Metsolan Kartanossa, Mielikintie 8, 90550 Oulu
  • Asunnon koko ja vuokra:
    • 2h+kk 55,5 m² 477,45€/kk
  • Vuokran lisäksi maksettavaksi tulee vesimaksu 16€/hlö/kk
  • Asunnon vuokraamisesta tehdään vuokrasopimus, jolloin opiskelija on oikeutettu saamaan opintotukeen kuuluvaa asumislisää. Lue lisää opiskelijan asumislisästä Kelan sivuilta.
  • Hyvä Naapuri -toiminta on osa Caritas-Säätiön yleishyödyllistä toimintaa, jolla edistetään yhteisöllisyyttä, pyritään vähentämään yksinäisyyttä ja mahdollisestaan erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.