Etsimme uusia opiskelijoita Hyvä Naapuri -toimintaamme

27062018

kansikuva

Etsimme ennakkoluulottomia ja hyviä tyyppejä, jotka ovat valmiita asumaan ikäihmisten tai vammaisten henkilöiden naapurina, ja viettämään vapaa-aikaa heidän parissa. Pääset asumaan edullisesti omaan vuokra-asuntoon ja saat tutustua erilaisiin ihmisiin, kokea aitoa iloa ja yhteisöllisyyttä. Toimintaa on järjestetty kahden vuoden ajan ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia! Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

Vapaana olevat Hyvä Naapuri kohteemme Oulussa:

Linnanmaalla: Kehitysvammaisten asumispalveluyksikkö Caritas Kippari, os. Kauppalinnankatu 1.
Lähellä on erinomaiset lähipalvelut ja yliopisto vain kävelymatkan päässä. Asunnot ovat yksiöitä (31 m²) ja vuokra on 400 € kuukaudessa (sis. nettiliittymän). Asunnoissa on iso parveke.

Puolivälinkankaalla: Ikäihmisten palvelutalo Metsolan Kartano, os. Mielikintie 8.
Tilavaan asuntoon haetaan kahta opiskelijaa. Asunto soveltuu erinomaisesti soluasunnoksi, molemmilla asukkailla on oma makuuhuone. Asunto on kolmio (68 m²) ja vuokra on 253,50 €/kk/ asukas.

Hyvä Naapuri -asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa muutama tunti viikossa. Yhteisen tekemisen ohella Hyvä Naapuri -nuori elää kuitenkin tavallista elämää normaalin vuokra-asumisen säännöin. Vapaa-ajan aktiviteetit ovat nuoren oman mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan sovittavissa. Esimerkiksi taitava musikantti voi pitää musiikkihetken, penkkiurheilijat voivat seurata yhdessä urheilua, jauhopeukalot voivat leipoa asukkaiden kanssa. Asukkaita ilahduttaa myös juttuseura ja yhteiset hetket ulkoillen, lukien tai pelejä pelaillen.

Hyvä Naapuri -toiminta pähkinänkuoressa:

• Hakijan oltava vähintään 18-vuotias
  • Edullista asumista nuorille opiskelijoille
  • Asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa
  • Vuokran lisäksi maksettavaksi tulee vesi- ja käyttösähkömaksu kulutuksen mukaan
  • Asunnon vuokraamisesta tehdään vuokrasopimus, jolloin opiskelija on oikeutettu saamaan opintotukeen kuuluvaa asumislisää. Lue lisää opiskelijan asumislisästä Kelan sivuilta.
  • Hyvä Naapuri -toiminta on osa Caritas-Säätiön yleishyödyllistä toimintaa, jolla edistetään yhteisöllisyyttä, pyritään vähentämään yksinäisyyttä ja mahdollisestaan erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.
  • Toimintaa on järjestetty vuodesta 2016 Oulussa ja vuodesta 2017 Rovaniemellä.

Katso video Hyvä Naapuri -toiminnastamme Rovaniemellä

Lue juttu Kotiliedessä Hyvä Naapuri -toiminnastamme Metsolan Kartanossa ja Caritas Härkälinnassa

Hakemukset ja lisätiedot:
Hae asuntoa vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostitse 20.7. mennessä. Kerro hakemuksessa itsestäsi ja harrastuksistasi, sekä miksi juuri sinä olisit Hyvä Naapuri! Pyrimme täyttämään paikat heti sopivan henkilön löydyttyä.

Diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkola, 044 468 4225, marja-leena.tahkola@caritaslaiset.fi