Hyvää Vapaaehtoisten päivää 5.12.

05122018

vapaaehtoiset kesällä

5.12.2018 vapaaehtoiset ja vapaaehtoistyö saavat erityistä huomiota, kun Suomessa vietetään Kansainvälistä Vapaaehtoisten päivää. Päivän kunniaksi haluaisin tuoda esille meidän Caritaksen vapaaehtoisten tekemää arvokasta ja tärkeää toimintaa.

Kuluvana vuotena vapaaehtoisemme ovat toimineet useissa eri yksiköissämme Oulun alueella, Kempeleessä ja Rovaniemellä. Vapaaehtoiset ovat toteuttaneet noin 900 erilaista tapahtumaa ja olleet mukana ohjaamassa 44 eri ryhmää. Toimintaa on ollut esimerkiksi musiikin, liikunnan, historian, kädentaitojen, tietotekniikan ja kielten parissa. Tämän lisäksi he ovat toimineet lukemattomia kertoja ystävänä ja ulkoilukaverina Caritaslaisille.  Ilman tätä ihanaa, toimeliasta ja sydämellistä vapaaehtoisten joukkoa näin monipuolista asukkaitamme ja ympäröivää yhteisöä ilahduttavaa toimintaa ei olisi. Vapaaehtoisemme toimivat pyyteettömästi, suurella sydämellä ja aidolla halulla auttaa lähimmäistään. Se on suuri rikkaus meille kaikille.

Kiitämme myös Varesta, Neuvokasta, oppilaitoksia, kuoroja, seurakuntia, partiolaisia, Marttoja ja kaikkia muita meidän kanssa toimivia tahoja mahtavasta yhteistyöstä vapaaehtoistoiminnan saralla. Toivomme, että yhteistyömme jatkuu hedelmällisenä tulevaisuudessakin.

Toivomme myös, että vapaaehtoistemme joukkoon tulisi uusia vapaaehtoisia ystäviksi ja ulkoilukavereiksi, ohjaamaan ryhmää itse tai olemaan parina toiselle vapaaehtoiselle. Vapaaehtoistoiminta ei katso ikää, ei sukupuolta eikä koulutusta. Sitä voi tehdä kertaluontoisesti, useamman kerran tai säännöllisesti oman elämäntilanteen mukaan. Haastankin teidät, jotka ette vielä ole vapaaehtoisia, reippaasti tulemaan mukaan toimintaan!

Kiitos teille Caritaksen vapaaehtoiset omasta ja kaikkien Caritaslaisten puolesta avusta, oman ajan antamisesta sekä oman osaamisen jakamisesta meidän muiden iloksi. Muistakaa, että te olette tärkeä osa Caritas Yhteisöä!

Matleena Keränen
vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Caritas-Säätiö
Lue lisää Caritaksen vapaaehtoistoiminnasta

”Tuuli on puistossa yksinäisenä,
odottaa myrskyä kaverikseen
saadakseen siltä voimaa,
puhaltaakseen yhdessä
niin kuin vain kaksi voivat puhaltaa,
niin että kaikilla olisi enemmän.”

~ Runotalo Voimapuutarha ~

soittaja