20 vuotta yhteisöllisyyden puolesta yksinäisyyttä vastaan

Oululainen Caritas-Säätiö on vuonna 1998 perustettu yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoitus on edistää pohjoissuomalaisten vanhusten ja vammaisten hyvää elämää. Säätiön täysin omistama Caritas Palvelut Oy tuottaa sosiaali- ja terveyspalveluja Oulun seudulla ja Rovaniemellä. Tarjoamme muun muassa monipuolisia palveluasumisen, kuntoutuksen ja kotihoidon palveluja. Lisäksi Caritaksella on Oulussa yksityinen sairaala. Yhteisössä työskentelee noin 450 ihmistä.

Palveluliiketoiminnastamme syntyvä taloudellinen tulos ohjataan Caritas-Säätiön yleishyödylliseen toimintaan. Säätiö muun muassa ylläpitää monipuolista vapaaehtois- ja virkistystoimintaa, vastaa diakonisesta toiminnasta ja tukee vammaisten urheilu- ja harrastetoimintaa. Lisäksi Caritaksessa toimii iso joukko vapaaehtoisia, joiden merkitys arjen rikastuttamisessa on korvaamaton. Kaikessa toiminnassa tähtäämme edistämään yhteisöllisyyttä ja näin vähentämään yksinäisyyttä.

Missiomme

Caritas-Säätiön tarkoituksena on kristillisen diakonian hengessä edistää vanhusten ja vammaisten asumisoloja, terveyttä ja kuntoutusta (säätiön säännöt 2§).

Toimimme yksinäisyyttä vastaan tarjoamalla aktiivisen, turvallisen ja hyvän arjen vanhuksille ja vammaisille.

Yhteiskunnallinen toimija

Caritakselle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Se kertoo, että yhteisömme ensisijainen tarkoitus ja tavoite on yhteiskunnallisen hyvän tuottaminen. Caritas harjoittaa vastuullista liiketoimintaa ja toimii avoimesti ja läpinäkyvästi. Maksamme verot Suomeen.

Caritaksen asiakkaana teet hyvää: palvelutoiminnan tuottoja käytetään vanhus- ja vammaistyöhön Pohjois-Suomessa.

Caritas-Säätiön perustivat vuonna 1998 Oulun evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä yhdessä paikallisten säätiöiden ja veteraani- ja vammaisjärjestöjen kanssa.