20 vuotta yhteisöllisyyden puolesta, yksinäisyyttä vastaan

Oululainen Caritas-Säätiö on vuonna 1998 perustettu yleishyödyllinen yhteisö, joka tuottaa monipuolisia sosiaali- ja terveyspalveluja Oulun seudulla ja Rovaniemellä. Säätiön täysin omistama Caritas Palvelut Oy tuottaa palveluasumisen, kuntoutuksen ja kotihoidon palveluja, sekä ateria- ja lounasravintolapalveluja.  Lisäksi Caritaksella on Oulussa yksityinen sairaala. Yhteisössä työskentelee noin 450 ihmistä.

Toiminnasta syntyvä taloudellinen tulos ohjataan Caritas-Säätiön yleishyödylliseen toimintaan, jolla tuetaan vanhusten ja vammaisten hyvää elämää. Säätiö muun muassa ylläpitää monipuolista vapaaehtois- ja virkistystoimintaa, vastaa diakonisesta toiminnasta ja tukee vammaisten urheilu- ja harrastetoimintaa. Lisäksi Caritaksessa toimii iso joukko vapaaehtoisia, joiden merkitys arjen rikastuttamisessa on korvaamaton.

Missiomme

Caritas-Säätiön tarkoituksena on kristillisen diakonian hengessä edistää vanhusten ja vammaisten asumisoloja ja kuntoutusta (säätiön säännöt 2§).

Toimimme yksinäisyyttä vastaan tarjoamalla aktiivisen, turvallisen ja hyvän arjen vanhuksille ja vammaisille.

Yhteiskunnallinen toimija

Caritakselle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Se kertoo, että yhteisömme ensisijainen tarkoitus ja tavoite on yhteiskunnallisen hyvän tuottaminen. Caritas harjoittaa vastuullista liiketoimintaa ja toimii avoimesti ja läpinäkyvästi. Maksamme verot Suomeen.

Caritaksen asiakkaana teet hyvää: toiminnan tuotto käytetään vanhus- ja vammaistyöhön Pohjois-Suomessa.

Caritas-Säätiön perustivat vuonna 1998 Oulun evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä yhdessä paikallisten säätiöiden ja veteraani- ja vammaisjärjestöjen kanssa.