Vapaaehtoistyö Caritaksessa

Vapaaehtoisemme suunnittelevat toimintansa yhdessä koordinaattorin kanssa. Toimintakausia on vuodessa kaksi. Vapaaehtoisille järjestetään kaksi kertaa toimintakaudessa yhteisiä tapaamisia sekä koulutus- ja virkistysmahdollisuuksia. Lisäksi haastamme kansalaisia, yrityksiä ja oppilaitoksia mukaan erilaisiin tempauksiin.

Virkeä arkemme syntyy vapaaehtoistyöllä! Alla muutamia esimerkkejä tavoista, joilla olemme toteuttaneet vapaaehtoistyötä.

Caritas_vapaaehtoistyo

Caritas toi nuoret asumaan palvelutaloon

Caritas aloitti elokuussa 2016 Hyvä naapuri -toiminnan, jossa seitsemälle nuorelle tarjottiin edullinen vuokra-asunto palvelutalosta. Nuoret viettävät vapaa-aikaa talossa asuvien ikäihmisten ja vammaisten parissa kukin omalla tavallaan. Toiminnan tavoitteena on vähentää yksinäisyyttä sekä mahdollistaa eri-ikäisten ja erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa. Toimintaa on tällä hetkellä Oulussa Metsolan Kartanossa ja Caritas Härkälinnassa. Vuoden 2017 aikana toiminta laajeni Caritas Rovaniemelle.

Toiminta on herättänyt paljon kiinnostusta, ja se on saanut kehuja niin nuorilta kuin palvelutalon asukkailta. Yhteisöllisyys on meidän ”lääke” yksinäisyyttä vastaan.

Lue lisää Hyvä naapuri -toiminnasta lehtijutuista:
Forum24/ 27.10.2016 (sivulla 16)

Yle Oulu/ 12.10.2016
Kaleva/ 22.8.2016