Hyvinvointia ja voimavaroja iäkkäille pariskunnille muistisairauden kohdatessa

10102018

pari

Seminaari tiistaina 30.10. klo 13-15

Paikka: Caritas-Sali (Caritas-Koti), Kapellimestarinkatu 2, 90140 Oulu.

Tervetuloa maksuttomaan tilaisuuteen kuulemaan, miten voimme lisätä ikääntyvien pariskuntien hyvinvointia ja voimavaroja muistisairauden kohdatessa. Erityisen tervetulleita tilaisuuteen ovat iäkkäät pariskunnat, heitä tukevat työntekijät sekä läheiset!

Muistisairaudet ja niiden ennaltaehkäisy, tukimahdollisuudet sairastumisen kohdatessa sekä kodin turvallisuus ovat tärkeitä teemoja, kun pohditaan iäkkäiden pariskuntien hyvinvoinnin tukemista. VTKL:n Omahoitovalmennus-toiminta ja Korjausneuvonta järjestävät Oulussa tilaisuuden, jonne voit tulla ja kysyä teemaan liittyvistä aiheista. Tilaisuus on myös oiva mahdollisuus kahvitella ja keskustella teeman äärellä.

Ilmoittautuminen:

Mukaan mahtuu 80 ensimmäistä ilmoittautujaa.
Ilmoittaudu 22.10. mennessä Caritas-Kodin infoon, tai verkkosivujen kautta: www.vtkl.fi/tapahtumat
Voit myös laittaa sähköpostia alueohjaaja Laura Rautiaiselle osoitteeseen laura.rautiainen@vtkl.fi tai soittaa  p. 050 317 2562.

Ohjelma:

Klo 13:00    Kahvitarjoilu

Klo 13:15    Tervetuloa, tilaisuuden avaus: Marja-Leena Tahkola, diakoniajohtaja, Caritas-Säätiö

Klo 13:30    Muistisairaus ja parisuhteen voimavarat: Leena Hartikainen, Omahoitovalmennus-kouluttaja, Vanhustyön keskusliitto

Klo 13:45    Omahoitovalmennus-ryhmästä tukea iäkkäille pariskunnille muistisairauden kohdatessa: Laura Rautiainen, alueohjaaja, Vanhustyön keskusliitto

Klo 14:25    Vanhustyön keskusliiton maksuton korjausneuvonta tukee kotona asumista: Tapio Karhu, korjausneuvoja, Vanhustyön keskusliitto

Klo 15:00    Turvallista ja hyvää kotimatkaa!

Tilaisuuden järjestävät Vanhustyön keskusliiton Omahoitovalmennus-toiminta ja Korjausneuvonta.