Omahoitovalmennusta pariskunnille, joita on kohdannut muistisairaus

05022019

pari

Etsimme pariskuntia, joita on äskettäin kohdannut puolison muistisairaus
– Omahoitovalmennus-ryhmä alkaa huhtikuussa 2019 Caritas Matriitissa

Caritas on mukana Vanhustyön keskusliiton järjestämässä Omahoitovalmennuksessa. Omahoitovalmennus-ryhmissä tuetaan iäkkäitä pariskuntia, joiden elämää muistisairaus koskettaa. Ryhmät on suunniteltu auttamaan pariskuntia uudessa elämäntilanteessa. Muistisairausdiagnoosista saisi olla noin puoli vuotta aikaa ja maksimissaan vuosi.

Ryhmämuotoisissa tapaamisissa on toimintaa sekä pariskunnille että omat ryhmät sairastuneille ja puolisoille samalla tapaamiskerralla. Toimintaa järjestetään 8 tapaamisen verran palvelutalo Caritas Matriitissa Tuirassa (os. Valtatie 37).

Ryhmä alkaa huhtikuussa 2019 ja kestää toukokuun loppuun. Yhden ryhmäkerran kesto on noin 4 tuntia keskiviikkoisin klo 12-15, josta klo 11-12 on mahdollisuus omakustanneruokailuun Matriitin lounasravintolassa.

Haastattelemme kaikki mahdolliset osallistujapariskunnat ennakkoon. Pariskuntia otetaan ryhmään maksimissaan 10.  Pariskunnat haastatellaan ennakkoon helmi-maaliskuun aikana, ja ryhmän aloituksen jälkeen ryhmään emme enää voi lisää pariskuntia ottaa.

Kulkeminen tapaamisiin Tuiraan tapahtuu omatoimisesti. Ryhmä on osallistujille maksuton.

Hakuaika alkaa 6.2. ja kestää 1.3.2019 asti. Lisätietoja ja hakeminen:

Anniina Riipinen, yhteisökoordinaattori, Caritas-säätiö
puh. 044 468 4222, anniina.riipinen@caritaslaiset.fi

Lue lisää toiminnasta Vanhustyön keskusliiton sivuilta:

Omahoitovalmennus

Hyviä kokemuksia Omahoitovalmennus -toiminnasta