Yleisöluentosarja Caritas Forum käynnistyy 12.1.

02012017

talvi

Caritas-Säätiö haluaa mahdollistaa ikäihmisille ja vammaisille monipuolisen ja rikkaan virkistys- ja viriketoiminnan, jonka lähtökohtana on monimuotoisuus. Toiminta koostuu mm. yleisöluennoista, tapahtumista ja retkistä. Vuonna 2017 aloitetaan uusi toimintamuoto, jossa pääosa yleisöluennoista toteutetaan Caritas Forum- nimisellä konseptilla yhteistyössä eri tahojen kanssa.

Caritas Forum kokoontuu kevät- ja syyskaudella kerran kuukaudessa tarjoten osallistujille korkeatasoisia alustuksia ja luentoja mm. yhteiskunnallisista asioista, terveydestä sekä hengellisen elämän kysymyksistä. Luennoitsijat ovat alansa asiantuntijoita. Yleisö pääsee myös keskustelemaan aiheesta.

Vuonna 2017 Caritas Forumissa on esillä Suomen 100-vuotisjuhlavuosi sekä reformaation merkkivuosi Armoa 2017.

Aikataulu ja aiheet kevät 2017

Aika: Torstaisin klo 14
Paikka: Caritas-koti, Caritas-Sali, Kapellimestarinkatu 2

TAMMIKUU 12.1: Suomalaisuus ja luterilaisuus näkökulmina maailmaan, teologian tohtori, kappalainen Päivi Jussila

HELMIKUU 9.2: Onko politiikka populismia?, rovasti, Caritas-Säätiön hallituksen pj. Heikki Keränen

MAALISKUU 23.3: Nähdyksi tuleminen – kokemuksia Suomen Lähetysseuran työstä Thaimaassa, lääninrovasti, kirkkoherra Juhani Lavanko

HUHTIKUU 6.4: Puolustusvoimat osana kokonaisturvallisuutta, everstiluutnantti Mika Seppä

TOUKOKUU 18.5: Valhe ja totuus mediassa, Oulun seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö, Rauhan Tervehdyksen vt. päätoimittaja Rebekka Naatus

Vapaa pääsy!

Lisätietoja Caritas Forumista antaa:
Diakoniajohtaja Marja-Leena Tahkola, Caritas-Säätiö, 044 468 4225

Caritas on Suomalaisen Työn Liiton jäsen ja meille on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Lisäksi olemme mukana Made by Finland –kampanjassa, joka on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 –juhlavuoden kampanja. Kampanjan avulla halutaan lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan.

suomifinland100-tunnus_sininen_rgb

mbf-liitto